پیام مهندس حیدرنیا مدیرعامل محترم شرکت پتروشیمی سیراف انرژی به مناسبت 8 دی ماه روز صنعت پتروشیمی

به نام خدا

هشتم دي ماه، روز صنعت پتروشيمي يادآور تلاش مرداني است كه خواستند و توانستند زير سايه سخت ترين تحريم های ظالمانه، گامي فراتر رفته و صنعت نفت كشور را از خام فروشي فاصله داده و به افق توسعه يافتگي نزديك كنند.

صنعتي كه با گذشت سال ها، پله پله از وابستگي خارجي فاصله يافت و به همت متخصصين داخلي، اكنون بخش اعظم آن در ابعاد مختلف از ساخت تا فناوري، حاصل دست رنج ايراني ها است.
هر چند اين صنعت از زمان بنيان گذاري تا كنون پيشرفت قابل توجهي را تجربه كرده است، اما به جرات مي توان گفت همچنان تا ايده آلي كه شايسته نظام جمهوري اسلامي ايران در سطح بين الملل است، فاصله دارد.
چرا كه هنوز در بخش هايي از اين صنعت به دلايل مختلف، شاهد توليد و صادرات محصولاتي هستيم كه در زمره محصولات خام و پايه اين صنعت محسوب مي شود.
روز بزرگداشت دستاوردهاي صنعت پتروشيمي فرصتي است تا مشكلات و گره هاي اين صنعت را در راستاي دستيابي به افق هاي حداكثري، باز بيني كرده و با همتي مضاعف به برطرف كردن آن ها بپردازيم. چرا كه اصلاح و ريل گذاري صحيح اين صنعت به سوي قله، ضمن فاصله گرفتن از خام فروشي و ايجاد ارزش افزوده حداكثري براي منابع هيدروكربوري كشور، كه از تاكيدهاي رهبري عزيز و عظيم الشأن انقلاب است، مي تواند ارزش آفريني قابل توجهي براي كل اقتصاد كشور به ارمغان آورد. اینجانب ضمن تبریک به همه همکاران پرتلاش در این صنعت، توفیق و بهروزی شما را از خداوند متعال خواستارم.
ومن ا… التوفيق
احمدرضاحيدرنيا
مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت پتروشیمی سیراف انرژی
همجوار آب های نیلگون خلیج همیشه فارس

Share :